11. září jsme měli poprvé příležitost představit Alcu, a především kolekci tlačítek Linka a Dot.Dot. na prestižní akci Czech Design in London. Tento večer, pořádaný Asociací českého průmyslového designu (AČPD) ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR a CzechTrade, přilákal britskou designovou elitu a stal se jedinečnou příležitostí pro prezentaci českého designu na globální scéně.

Minimalismus v barevném Londýně

Na akci jsme představili tlačítka Linka a Dot.Dot. z dílny světoznámé designérky Lucie Koldové. Ta zaujala svým minimalistickým designem, jemnými zaoblenými liniemi a použitím kvalitních materiálů. Je to pro nás čest být součástí takového projektu, řekl Stanislav Koryčánek, ředitel exportu, který na akci zastupoval Alcu. Prezentace našich tlačítek mezi světovou špičkou nám otevřela dveře k novým obchodním kontaktům a posílila naši přítomnost na britském trhu.

O kvalitě našich produktů svědčí i prestižní ocenění Red Dot Design AwardiF Design Award, která potvrzují úspěšnou kombinaci funkčnosti a estetiky, kterou se Alca pyšní.

Minimalismus v barevném Londýně

Český design na výsluní

V rámci akce proběhla diskuze s předními českými designéry, včetně Davida Karáska a Jakuba Pollága, kteří britskému publiku představili široké spektrum české designérské tvorby. Moderátor Benedict Hobson, spoluzakladatel časopisu Dezeen, zdůraznil, že český design spojuje tradiční řemeslo s inovacemi, což ho činí výjimečným. Hosté měli možnost poznat nejen design nábytku a skla, ale i inovativní produkty, mezi nimiž zazářily kovové výrobky českých značek.

Český design na výsluní

Výstava na plotě ambasády

Doprovodná výstava umístěná na plotě české ambasády v Notting Hill Gate přibližuje kolemjdoucím vizuály předních českých značek, včetně Alcy. Tento unikátní venkovní projekt přináší český design přímo do rušného londýnského veřejného prostoru, kde mají lidé možnost obdivovat příběhy značek jako Preciosa, Ton či USSPA.

Výstava na plotě ambasády je skvělou příležitostí, jak představit český design široké veřejnosti a oslovit nové publikum, uvedl Stanislav Koryčánek. Tento projekt přibližuje naše výrobky i těm, kteří se s českým designem teprve seznamují.

Výstava na plotě ambasády

Otevření dveří na britský trh

Účast na Czech Design in London a prezentace naší kolekce výrazně posílily povědomí o značce Alca. Jak zdůraznil předseda AČPD Martin Wichterle, propagace značky Made in Czech Republic je klíčová pro budování reputace českého průmyslu na světovém trhu. Setkání s více než 125 britskými designéry, architekty a obchodníky poskytlo skvělou příležitost pro navázání nových obchodních kontaktů. Tyto akce jsou zásadní pro rozšíření našich exportních aktivit a budování vztahů na zahraničních trzích, potvrdil Stanislav Pluháček, ředitel marketingu Alca.

Byli jsme hrdí, že jsme mohli být součástí této prestižní akce, která nám otevřela nové možnosti a upevnila naši pozici na mezinárodním trhu, uzavřel Koryčánek.