Skladovací a také výrobní halu postaví břeclavská firma Alcaplast. A přijme asi dvě desítky nových zaměstnanců.

S méně než padesáti pracovníky začínal před deseti lety břeclavský Alcaplast. Dnes výrobce nejrůznější sanitární techniky zaměstnává v Břeclavi na dvě stě dvacet lidí. A plánuje další rozšiřování.

„Už v nejbližší době začneme stavět novou skladovací halu. Vyroste na ploše dvou tisíc metrů čtverečních,“ uvedla obchodní ředitelka břeclavské firmy Radka Prokopová.

To ale není jediná investice, kterou Alcaplast chystá. „Rozšiřovat se budeme i v areálu někdejší břeclavské pily, který nám z větší části patří. Výrobní prostory tam zvětšíme o dalších čtyři tisíce metrů čtverečních a zároveň rozšíříme sortiment zboží. S navýšením kapacity bude souviset i zhruba dvacet nových pracovních míst,“ přiblížila další projekt.

Pro nezaměstnané na Břeclavsku jsou to dobré zprávy. Počet lidí bez práce sice minulý týden poklesl pod šest procent, což je nejméně za posledních deset let, ale i tak projde evidencí úřadu práce jen za letošek několik tisíc žadatelů.

„Už aby Alcaplast stavěl. Kdyby se v nabídce objevily i lehčí práce vhodné pro ženy, byla bych jenom ráda. Taková místa se na Břeclavsku stále těžko shánějí,“ posteskla si například devětačtyřicetiletá Bronislava Šťastná z Poštorné, která marně shání práci.

Výstavbu nové výrobní haly, která by měla začít do roka, vítá i ředitel břeclavského úřadu práce Lubomír Marko. „Jsme rádi za každé nové místo. Alcaplast rozšiřuje výrobu prakticky každoročně. Postupně se tak zařadil mezi středně velké zaměstnavatele ve městě,“ sdělil Marko, podle něhož společnost pomáhá snižovat nezaměstnanost v regionu.

„Většinu volných míst se nám daří zaplňovat uchazeči bez potřeby rekvalifikace. Jde hlavně o jejich šikovnost, aby byli zruční,“ doplnil ředitel Úřadu práce v Břeclavi.

Také Alcaplast má ale své problémy. Firmu, která vyrábí napouštěcí a vypouštěcí ventily, plastové nádržky, vanové, umyvadlové a dřezové sifony a další příslušenství, dusí posilování koruny. Alcaplast má totiž kromě domácího trhu významné postavení i ve východní Evropě, Německu a arabských zemích. „Udržet si vydobyté pozice je stále složitější. Trápí nás silná koruna,“ potvrdila Prokopová.

Přesto připravuje Alcaplast i třetí velkou investici. Konkrétně v sousedním areálu bývalé zeleniny, který firma rovněž koupila. „Počítáme s tím, že na tomto místě vybudujeme nové školicí centrum,“ sdělila obchodní ředitelka.
Celý článek: http://www.breclavsky.denik.cz